The Post lid van Platform Content

The Post lid van Platform Content
15 februari 2017 Jiska Rook

The Post is aangesloten bij Platform Content, een platform voor bureaus, merken en contentpartners die zich bezighouden met contentmarketing, in de breedste definitie. Het vakplatform draagt bij aan de ontwikkeling van het vak ‘contentmarketing’ in de Benelux door educatie, kennisuitwisseling, ontwikkeling van talent en het organiseren van inspirerende netwerkbijeenkomsten.

“We vinden het belangrijk om de ontwikkeling van het vakgebied te stimuleren”, aldus Carlijn Postma, eigenaar van The Post. “We hebben het weleens over de vraag hoe volwassen contentmarketing in Nederland is. En we willen het graag in een hokje plaatsen. Valt het onder communicatie? Is het een nieuw vak? Bedrijven vragen zich af: waar moet ik het plaatsen? Daar zijn we nog niet uit en dat is jammer.”

“Ik ben van mening dat contentmarketing een nieuwe combinatie van vakgebieden is en echt een brug slaat tussen alles: marketing, sales, communicatie en branding. En dat al die losse elementen samengevoegd moet worden. Zolang we dat niet met zijn allen ook zo vinden, krijg je niet de juiste businessstromen, bijvoorbeeld vanuit de directie, en kun je niet zoveel. ”

Carlijn ziet ook dat de huidige aangesloten organisaties van Platform Content serieus bezig zijn met contentmarketing en dat het bundelen van krachten helpt om de ontwikkeling van het vak extra vaart te geven.

Platform Content is tevens partner in de stichting Grand Prix Content Marketing, verantwoordelijk voor de organisatie van de Grand Prix Content Marketing. In 2016 zaten Carlijn Postma en Jiska Rook in de jury van dit event.