Overstap naar contentmarketing blijkt een succes voor DELA

Overstap naar contentmarketing blijkt een succes voor DELA
1 maart 2018 Anke Jansen

Dat contentmarketing werkt om salesdoelstellingen te behalen, heeft DELA in de afgelopen jaren bewezen. Sinds een brede implementatie van contentmarketing in de hele organisatie van uitvaartorganisatie DELA, is de conversie aanzienlijk verhoogd.

DELA werkt sinds drie jaar met een klantgerichtere marketingaanpak. Continue aanwezigheid van content en het uitdragen van hun merkverhaal staan daarbij centraal. Nancy Schuurmans – content- en brandmarketeer van DELA – vertelt dat de overstap naar contentmarketing een succesvolle stapis geweest. In haar blog op Platform Content beschrijft ze de fasen die de organisatie heeft doorlopen in de omschakeling van direct marketing naar contentmarketing, met als voorlopig resultaat de hitcampagne ‘Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan?’ Deze klantgerichte campagne blijkt een positief effect te hebben op de merkbeleving.

“We hebben bewust de keuze gemaakt om van een product gedreven aanpak naar een klantgerichte aanpak over te gaan, waarbij contentmarketing een belangrijke rol speelt,” zegt Nancy Schuurmans. “Door met content de verbinding te maken tussen ons merkverhaal en de behoeften vanuit ons publiek, bouwen we aan een relatie met potentiële en bestaande klanten. Dat doen we door de belevingswereld van ons publiek centraal te stellen en te kijken naar hoe wij als DELA op bepaalde momenten in het leven van mensen relevant kunnen zijn. Door middel van relevantie laden we het merk, wat zorgt voor een wezenlijke bijdrage aan het behalen van onze merk- en marketingdoelstellingen.”

The Post heeft een bijdrage geleverd aan de overstap naar een klantgerichtere aanpak bij DELA. Samen met DELA hebben wij de publieksreizen in kaart gebracht en contentformats ontwikkeld. In onze case kun je lezen over de samenwerking met DELA. Over hoe contentmarketing van ‘slechts een marketingmethodiek’ getransformeerd is naar een breder bedrijfsmatig proces en naar een geïntegreerde aanpak binnen de hele organisatie.