ONS VERHAAL

strategie - creatie - publicatie

Wij zijn The Post,
Bureau voor contentmarketing

ONZE MISSIE

Wij helpen merken om publiek op te bouwen door contentmarketing in te zetten. Want een groot en betrokken publiek weet waar een merk voor staat, vergroot de zichtbaarheid en is eerder bereid om gebruik te maken van de producten of diensten. The Post werkt met de beproefde methodiek Mediadenken. Media zoeken continu een groot en betrokken publiek, en zetten daarvoor allerlei soorten content in; informatie in tekst, beeld, video of audio. Door contentmarketing in te zetten leveren we een belangrijke bijdrage aan de realisatie van organisatiedoelstellingen op gebied van branding, communicatie, marketing en sales. Daarnaast stimuleren we de professionalisering van het vakgebied contentmarketing.

Aan de slag met contentmarketing: Mediadenken in 6 stappen

1

Strategisch kader

Het strategisch kader vormt de kapstok voor alle content. Dat heb je nodig voordat je socialmedia-updates, flyers, e-mails of webteksten creëert. De strategie omvat de (hoofd)doelstellingen, de overkoepelende verhaallijn en een publieksbeschrijving.

2

Contentformule

Vanuit het strategisch kader werken we aan de contentformule van je organisatie. We beschrijven het publiek dat je wilt aanspreken. En definiëren hoe je hen aanspreekt. Wat is de (audio)visuele en tekstuele tone-of-voice van je merk?

3

Contentplannen

Vanuit de strategie werken we toe naar creatie van content. Om content zo relevant en waardevol mogelijk te laten zijn, creëren we publieksreizen. Deze werken we uit in praktische contentplannen. Voor structuur en herkenning maken we zoveel mogelijk gebruik van vaste formats.

4

Contentcreatie

Content is pas relevant als het kwalitatief sterke, onafhankelijke én deelbare content is. Op basis van formats creëren we content – voor offline en online kanalen – in tekst, beeld, video of audio. Een gedegen contentplanning is onmisbaar.

5

Publicatie en activatie

Hoe bereik je jouw publiek? Verschillende lezers, kijkers en luisteraars voelen zich aangetrokken door verschillende invalshoeken en onderwerpen. Dat vergt effectieve verspreiding van de content, met altijd de doelstellingen op het vizier.

6

Meten en optimaliseren

Onmisbaar: het meten en analyseren wat de gecreëerde en gepubliceerde content oplevert. En deze inzichten gebruiken om de content te optimaliseren, zodat de doelstellingen uit de strategie behaald worden.

‘Without strategy content is just stuff and the world has enough stuff’

– Arjan Basu, schrijver

Wij ontwikkelen effectieve contentmarketing-strategieën voor uiteenlopende B2B- en B2C-organisaties. Want: ‘Without strategy content is just stuff and the world has enough stuff’. Dat heeft schrijver Arjun Basu treffend verwoord. Voor zo’n sterke strategie zijn een aantal ingrediënten onmisbaar: doelstellingen, de verhaallijn (in onze taal: plot summary), publieksbeschrijvingen en de brand-tone-of-voice.

Content is pas relevant als het inspeelt op de interesses van je publiek en het kwalitatief sterk, onafhankelijk en deelbaar is. The Post vertaalt jouw strategisch kader naar waardevolle, rake content; in tekst, film, audio of beeld. Het liefst gegoten in een sterk format. We hebben daarvoor creatieve contentmakers in huis. Ook werken we samen met reporters, cameramensen en andere partners die bewezen kwaliteit leveren.

Van teksten voor op je website tot updates voor op je sociale kanalen – je wilt ervoor zorgen dat deze zorgvuldig gecreëerde content jouw publiek daadwerkelijk bereikt. Dat vergt effectieve publicatie en verspreiding van de content. Of dit nu via offline of online middelen is. En eventueel met behulp van advertising of marketing automation. Onmisbaar is het om de resultaten van gepubliceerde content te meten en te analyseren, en de content te optimaliseren, zodat doelstellingen behaald worden.

“Contentmarketing zou dé rode draad moeten zijn tussen marketing, communicatie én sales.”

Carlijn Postma
Eigenaar van The Post

Aan de slag met contentmarketing?

NEEM CONTACT OP