Online communicatie Chefs (R)Evolution

Online communicatie Chefs (R)Evolution
3 november 2016 Anke Jansen
ChefsRevolution_De Librije_The Post_Bureau voor Contentmarketing

Chefs (R)Evolution is een culinair evenement in Zwolle waar internationale topchefs bezoekers in uiteenlopende kookdemonstraties laten zien, ruiken en proeven. Tijdens het event worden daarnaast nog vele andere activiteiten georganiseerd, waaronder de BOERenmarkt XL, een Wijn- & Spijspaleis verzorgd door de top van Nederlandse restaurateurs en verschillende kookwedstrijden. Het festival is een initiatief van Jonnie en Thérèse Boer van Restaurant De Librije in samenwerking met het team van Port Culinaire en Thomas & Carola Ruhl. Met dit festival wil De Librije een breed publiek kennis laten maken met gastronomisch genieten in culinaire Hanzestad Zwolle.

Na de succesvolle editie van Chefs (R)Evolution in 2014, waarvoor wij destijds een prachtig online magazine mochten ontwikkelen, heeft op zondag 18 en maandag 19 september 2016 een nieuwe editie van dit Nederlandse Avant-garde Cuisine Festival plaatsgevonden. Ook voor deze editie werd The Post benaderd, dit keer om de communicatie rondom het festival te verzorgen.

Bekendheid en beleving
Chefs (R)Evolution is over het algemeen goed bekend in de culinaire wereld. The Post heeft in opdracht van De Librije een contentmarketingplan opgezet om de bekendheid van Chefs (R)Evolution te vergroten en bij te dragen aan de beleving van dit tweejaarlijkse evenement. Met name de BOERenmarkt XL, het Wijn- & Spijspaleis en de workshops mogen beter onder de aandacht gebracht worden bij het grotere publiek.

 

Bereikte mensen op Facebook

% nieuwe sessies op de campagnesite

Nieuwe volgers op Facebook van Chefs (R)Evolution

Om het verhaal van Chefs (R)Evolution te verspreiden, hebben we deelbare (snack) content ontwikkeld waarmee de beleving van het evenement overgebracht wordt en mensen geprikkeld worden om te komen. Content in de vorm van sfeervolle filmpjes, introducties van de topchefs, smaakvolle foto’s en boeiende teksten. Vervolgens zijn we met name aan de slag gegaan met de online publicatie en activatie van deze content via de sociale kanalen van Chefs (R)Evolution en Zwolle Tourist om het publiek te vinden, binden en activeren.

Topchefs in 1 minuut
Voor de nieuwe content zetten we onder meer korte filmpjes van 60 seconden in gecreëerd door Chefs Friends, waarin topchefs worden geïntroduceerd die tijdens Chefs (R)Evolution aanwezig zullen zijn.

Cijfers
Wat leverde de online campagne voor Chefs (R)Evolution in juli, augustus en september onder andere op?