FBTO
Ontmoet de doeners
Verzekeringen, de meeste mensen denken er alleen aan omdat het moet. The Post maakt content voor FBTO om de merkoverweging op dát keuzemoment te verhogen.


01 Strategie
Om het verhaal van de Doeners te vertellen, hebben we een reeks afleveringen gemaakt. Deze afleveringen worden ondersteund met trailers om de aandacht van het publiek te vangen op zowel social media, als de eigen website van FBTO. Daarnaast maken we een preview naar de volgende aflevering, om zo in aflevering 1 al te teasen naar aflevering 2. Zo zorgen we er met bingemarketing voor dat het publiek de content vindt en ook graag de tweede en derde aflevering wil kijken. Bingemarketing, dus. We werken in seizoenen. Zo vertellen we niet alleen het verhaal van opa Jaap, maar hebben we ook al de verhalen van de Doeners Helmy, Werner en Jolien verteld in voorgaande seizoenen. Door middel van een CTA (Call To Action) onder aan de pagina’s verwijzen we het publiek van aflevering naar aflevering, en seizoen naar seizoen. Net zoals op Netflix!
02 Productie
In dit seizoen van De Doeners vertellen we het verhaal van opa Jaap en kleinzoon Daan. Ooit waren kleinzoon Daan en opa Jaap onafscheidelijk. Maar Daans puberteit drijft ze uit elkaar. Jaap mist zijn kleinzoon. Hun gedeelde passie voor muziek brengt Jaap op het idee van een band. Hij belt zijn kleinzoon: ‘Wat vind je ervan om een band te beginnen?’. Daar had Daan wel oren naar. Zo gezegd, zo gedaan. Familieband ‘Euonymus’ wordt opgericht.
Jammen met opa Jaap.
Hoe bereik je je puberende kleinzoon? Opa Jaap heeft een plan. Ze beginnen een band: Euonymus. De zoektocht naar meer bandleden en een repetitieruimte begint. Gaat het ze lukken?
In rock-down.
Nu de band is gevormd en de oefenruimte is geregeld, staat ze niets meer in de weg; het oefenen kan beginnen! Maar dan wordt Nederland overvallen door het coronavirus. Hierdoor is samen repeteren onmogelijk. De band verzint een manier om te repeteren tijdens de lockdown. Hoe doen ze dat?
The show must go on
Na veel samen te hebben geoefend is de band toe aan een uitdaging. De band wil optreden. Maar lukt dat wel op 1,5 meter afstand? Je ziet het in deze aflevering.
03 Distributie
In het eerste kwartaal van 2021 wordt het seizoen geadverteerd verspreid onder het publiek van FBTO.
Bekijk alle klantverhalen van FBTO.
Meet SIXD' here.