Nieuwsupdate: Publieksreis, oproep en coaching

Nieuwsupdate: Publieksreis, oproep en coaching
1 november 2017 Jiska Rook

In de Nieuwsupdate houden we je op de hoogte van onze events, publicaties én het laatste nieuws uit het vakgebied.

 

Oproep: Help je mee de doelstellingen voor contentmarketing te standaardiseren?

Er wordt in het vakgebied contentmarketing steeds meer discussie gevoerd over het concreet meetbare effect van contentmarketing. Zeker nu bedrijven een steeds groter budget reserveren voor contentmarketing, is het hele vakgebied op zoek naar eenduidige KPI’s. KPI’s die rekening houden met meer aspecten van contentmarketing dan alleen bereik of engagement. Want ‘We hebben al meer dan 100.000 views op onze video!’ of ‘De click through rate (CTR) van deze campagne was ruim boven doelstelling’ klinkt mooi, maar wat zegt dat eigenlijk? Wat doet het met je merk? Leidt het ook tot meer verkoop?

Daarom doen wij een oproep aan iedereen die te maken heeft met dit KPI-vraagstuk voor contentmarketing: merken, bureaus, mediabureaus, uitgevers, televisiemakers, etc. We ontvangen graag jullie reactie, input, benchmarks; kortom info en data om deze discussie goed te starten én mogelijk het meten van contentmarketing te standaardiseren. Help je mee? Lees het artikel dat Carlijn publiceerde op Frank.news en plaats daar je reactie onder. Of stuur Carlijn een mail.

Publieksreis gaat internationaal… en viraal

Het gerenommeerde Amerikaanse Content Marketing Institute publiceerde deze maand een artikel over de Publieksreis van Carlijn: “How to Take an Audience-First Approach to Your Content”. Op zich al leuk dat de Publieksreis internationaal gaat. Dat het vervolgens ook nog viraal gaat is helemaal mooi: het artikel stond op nr. 1 van de Top Trending List van het Marketing Solutions Blog afgelopen week. You go Carlijn! 🙂

Jiska werkveldcoach bij Hogeschool Windesheim

Content Director Jiska is een half jaar lang werkveldcoach voor studenten van de opleiding Commiunicatie. We schreven al eerder (Nieuwsupdate 28/4/17) over onze samenwerking met Hogeschool Windesheim. Deze samenwerking is nu concreet geworden. Zeven tweedejaars studenten volgen een minor waarbij ze voor MKB bedrijven een marketingstrategie uitrollen en content gaan maken. Jiska begeleidt hen bij het maken van de vertaalslag van ‘Hoe bereik ik mijn doelgroep?’ naar ‘Hoe maak ik boeiende content voor mijn publiek?’ De leerlingen zijn erg enthousiast over deze radicaal andere benadering.

Binnenkort geeft Jiska ook een gastcollege, om nog meer studenten en professionals op Windesheim kennis te laten maken met contentmarketing. We willen met deze samenwerking zowel studenten als docenten stimuleren om bij te blijven met de ontwikkelingen in het medialandschap die razendsnel gaan. En op die manier een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied contentmarketing.

Even voorstellen: nieuwe medewerkers

Misschien heb je Marloes al aan de telefoon gehad, is Jan-Willem al bij je langsgeweest met de camera of heeft Anaïs een mooie header gemaakt voor je nieuwsbrief. We stellen ze graag, en met gepaste trots, nog even aan je voor: onze nieuwe medewerkers! Marloes is heel nuchter en dat kan ze goed gebruiken om de rust te bewaren en alles goed te organiseren. Dat is natuurlijk superhandig in de hectiek van een marketingbureau. Jan-Willem is journalist en vindt het fijn dat we bij The Post geen reclame maken, maar content. En dat dat, net als in de journalistiek, interessante verhalen zijn. Anaïs zit in het laatste jaar van haar studie Grafisch Vormgeven bij het Cibap. Ze wordt er blij van om mooie dingen te maken. Wat wil je nog meer van een vormgever? Als je hier klikt, kun je nog meer lezen over ons team!

Nieuwe medewerkers The Post

Misschien is Jan-Willem al bij je langs geweest met de camera, of heb je Marloes al aan de telefoon gehad, maar we stellen ze heel graag nog even aan je voor: onze nieuwe medewerkers! https://www.thepost.nl/team/

Geplaatst door The Post op vrijdag 13 oktober 2017