Nieuwsupdate: Privacywetgeving, Grand Prix, Content concurrent

Nieuwsupdate: Privacywetgeving, Grand Prix, Content concurrent
18 augustus 2017 Anke Jansen

 

In de Nieuwsupdate houden we je op de hoogte van onze events, publicaties én het laatste nieuws uit het vakgebied.

Carlijn en Jiska in jury Grand Prix Content Marketing

Op 16 november is het zover, de Grand Prix Content Marketing 2017 in Utrecht. Hier worden verschillende awards en bekroningen uitgereikt aan de beste contentmarketingstrategieën en -producties in Nederland en België. Vanuit The Post nemen, net als vorig jaar, Carlijn Postma en Jiska Rook plaats in de jury van dit event. Carlijn is moderator van de jury’s B2E en Not for profit. Op MarketingTribune vind je een interview over haal rol. Jiska is jurylid voor de B2C-categorie: “Bij de beoordeling van de cases kijk ik met name of de strategieën voor lange termijn zijn uitgerold. Dat een organisatie echt durft te kiezen voor contentmarketing. Natuurlijk spelen ook creativiteit en effectiviteit een heel belangrijke rol.”

Wie is jouw content concurrent?

Hoe word je zichtbaar in een wereld waarin zoveel content en informatie voor je klant beschikbaar is? Hoe kom je binnen in de virtuele bubbel van je publiek? Dat doe je met relevante content! Met content in de vorm van tekst, beeld en geluid, vecht je om de tijd en de aandacht van je publiek. Maar hoe kom je erachter waar jouw publiek behoefte aan heeft? Carlijn schreef hier een artikel over op Frank.news. Hierin vertelt ze over de methode van The Post om de behoefte van jouw publiek helder te maken: de audience journey, oftewel de publieksreis. Een voorbeeld van de publieksreis kun je downloaden in onze shop.

Aanpassen van links binnen Facebook niet meer mogelijk

Facebook gaat stoppen met de mogelijkheid om de titel, beschrijving en afbeelding in een link update aan te passen. Nieuwsmedia kennen de kracht van contentmapping en passen hun Facebook-updates op hun publiek aan. De keerzijde daarvan is dat het de laatste tijd te vaak voorkomt dat bij het publiceren van een bepaalde link de titel en afbeelding van een link zodanig misleidend worden aangepast, dat deze niet overeenkomen met de content waar de link naartoe leidt. Facebook is zich bewust van de impact die de aanpassingen kunnen hebben op organisaties, bureaus en mediabedrijven, en zegt eraan te werken deze partijen zoveel mogelijk tegemoet te komen. Je kunt zelf echter ook al heel veel doen. Hoe? Lees het in de blog van Content director Jiska Rook.

Doe jij al mee aan het grote contentmarketingonderzoek?

70 procent van de b2b-marketeers past inmiddels contentmarketing toe. En er blijkt grote behoefte aan diepgaande inzichten in de resultaten van contentmarketing. Platform Content doet daarom grootschalig onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt. Ze zoeken inzichten als: voor welke doelen kun je contentmarketing inzetten? Hoe meet je de resultaten? Wat zijn de knelpunten? Wat kost het en wat levert het op? Super interessant dus! Marketing- en communicatieprofessionals met én zonder ervaring in contentmarketing kunnen meedoen aan het onderzoek. Kijk hier en doe mee!

Nieuwe Europese privacywetgeving

Een nieuwe wet, de algemene verordening gegevensbescherming (AVG), heeft ingrijpende gevolgen voor marketeers. Dienstverlenende bedrijven zoals marketingbureaus zijn vanaf nu ook verantwoordelijk voor het naleven van privacy-regels. Het gaat vooral om transparantie van datastromen. Consumenten moeten goed op de hoogte zijn van wat er met hun data gebeurt. De bal ligt nu nog vooral bij de adverteerder, maar met de nieuwe wetgeving verschuift de verantwoordelijkheid grotendeels naar de dienstverleners, dus de bureaus en de marketingsoftwarebedrijven. Het is dus zaak om je bedrijfsvoering goed onder de loep te nemen. Je hebt hier tot mei 2018 de tijd voor. Wat verandert er dan precies? En waar moet je als marketeer op letten? Alle informatie over deze (best ingewikkelde) materie lees je in dit artikel op Marketing Online.