Nieuwsupdate: Ann Handley, Adformatie en Tradecast

Nieuwsupdate: Ann Handley, Adformatie en Tradecast
28 april 2017 Anke Jansen

Verandering is de enige constante bij The Post. Welke ontwikkelingen zijn er bij ons bureau? We willen je weer geregeld een kijkje achter de schermen geven én delen updates uit de media waar The Post bij betrokken was. 

Interview met Ann Handley – keynote speaker op CMFF17 op 18 mei

Ann Handley, ’s werelds eerste Chief Content Officer, komt op 18 mei naar Nederland om te spreken tijdens Content Marketing Fast Forward. Haar verhaal: the big, bold, brave new world of content. Carlijn interviewde haar in aanloop naar het event. Hoe zorgen we ervoor dat we content creëren die opvalt? Content die echt bijdraagt aan de doelen van onze organisatie in plaats van content die alleen maar bijdraagt aan het lawaai? Lees het interview dat Carlijn met haar had op Marketingfacts.

Met korting naar CMFF17

Wil je donderdag 18 mei naar CMFF17? Vul dan, als je je kaarten bestelt op de site van CMFF, de kortingscode THEPOSTSUPER in. Zien we je daar?

Exclusief: Masterclass Contentmarketing op 20 juni

Hoe haal je als marketingmanager, merkenbouwer en/of communicatiemanager je doelen met behulp van contentmarketing? Op 20 juni bij The Post een exclusieve masterclass voor medewerkers van (middel)grote organisaties met als thema: de Marketeer als Showrunner. Op deze interactieve middag neemt Carlijn Postma je mee in de wereld van de seriemakers (showrunners) en publieksreizen, en hoe je dit inzet om je communicatie-, marketing- of salesdoelen te behalen.

Kom je ook? De masterclass kost € 250 per persoon. Per bedrijf is er één gratis plaats beschikbaar. Reserveer dus alvast een plek, want het aantal plaatsen is beperkt.

Meld je aan voor de Masterclass Contentmarketing.

Jiska betrokken bij innovatieproject Journalistiek en Communicatie op Windesheim

Windesheim is bezig met een project rondom onderwijsinnovatie en samenwerking voor de opleidingen Communicatie en Journalistiek. Voor de innovatiesessies zijn experts uit het werkveld uitgenodigd om hierover mee te denken. Onze Content Director Jiska is uitgenodigd om deel te nemen vanwege onze vooruitstrevende manier van werken en haar journalistieke achtergrond bij Windesheim.

Jiska: “Het medialandschap verandert snel. Voor opleidingen is het een uitdaging om bij te blijven in de ontwikkelingen. Ook voor The Post is het niet eenvoudig om mensen te vinden met de juiste opleiding en achtergrond. Voor ons vak heb je zowel communicatieve als journalistieke skills nodig.” Volgens Jiska zouden opleidingen flexibel mee moeten bewegen met de veranderende vraag. “Praktijkvoorbeelden van young professionals met een functie waartoe ze niet direct zijn opgeleid, kunnen huidige studenten inspireren in hun zoektocht naar een functie waarvan ze niet eens weten dat deze bestaat. En wellicht kunnen meer vakken aangeboden worden als losse bouwstenen, waar studenten zelf hun opleiding voor een ‘baan van de toekomst’ mee kunnen samenstellen. Het is zoeken voor scholen, maar ook een interessant vraagstuk hoe opleidingen tijdig kunnen aansluiten op die veranderende behoeften uit het werkveld.”

Presentatie TradeCast door CEO Yillmaz Schoen

Iedere interne kwartaalmeeting nodigen we een spreker uit die ons bijpraat over ontwikkelingen in het vak. Begin april nam Yillmaz Schoen, CEO van TradeCast, ons mee in de ontwikkelingen van dit nieuwe online videoplatform, the next big thing in medialand. Vers terug vol verhalen uit Las Vegas, ging hij graag in op onze uitnodiging. 

Er zijn grote veranderingen gaande in het medialandschap. Bedrijven beheren hun eigen kanalen en maken hun eigen content. Met TradeCast kun je je eigen interactieve tv-zender beheren. Doordat je het kanaal zelf beheert, verzamel je ook data over je kijkers. Dit biedt een schat aan informatie. Daarnaast biedt TradeCast allerlei interactieve mogelijkheden, zoals zoals in-video buying. Tijdens een uitzending kun je dan direct klikken en shoppen. Een eigen tv-zender kan ook voor onze klanten interessant zijn. Ook TradeCasts werkwijze matcht met het gedachtegoed van The Post: efficiënte en professionele contentproductie door creatieve contentmakers die flexibel zijn in te zetten. We zijn geïnspireerd geraakt!

Wie levert de content? Artikel in Adformatie

Carlijn werd geïnterviewd voor de coverstory van Adformatie #04. De centrale vraag: Wie levert de content? “Van oudsher werden programma’s voor de televisie bedacht”, aldus Carlijn. “Met de komst van de vele nieuwe eigen en semi-eigen kanalen bedenken adverteerders ook programma’s voor die kanalen. Daarmee is de stap gezet naar creatie van goede formats door adverteerders en bureau’s.”

Carlijn beschrijft dat er een duidelijke trend gaande is: “Via de eigen kanalen spelen kijkcijfers geen rol, maar een loyaal en betrokken publiek wel. Adverteerders zetten dan mediabedrijven in voor de ontwikkeling en productie van een sterk format.” De verschuivingen in het krachtenveld kunnen ertoe leiden dat bureaus hun positie moeten herzien. “Wie treuzelt, verliest terrein. Als bureaus nu nog moeten beginnen hun positie te bepalen, zijn ze rijkelijk laat.”

Lees hier het hele artikel.