GEZOCHT: Creatieve contentmarketing manager

GEZOCHT: Creatieve contentmarketing manager
1 mei 2018 Silke Polhuijs

Het vakgebied contentmarketing is volop in ontwikkeling, en The Post ook. Wil jij met ons mee groeien en samen The Post naar een hoger niveau tillen? Heb jij de ambitie om samen met je collega’s de ene na de andere award te winnen voor bijvoorbeeld de ‘beste contentmarketing case’ of de ‘beste video- of podcastserie’? Dan zoeken we jou!

Wat doet een contentmarketing manager?

Als contentmarketing manager heb je een coördinerende rol bij veel producties. Je stuurt het creatie-team aan, dat bestaat uit filmmakers, tekstschrijvers en vormgevers. Zelf ben je journalist of tekstschrijver met een voorliefde voor contentmarketing en social media. Je kunt waardevolle content maken en publiceren voor onze klanten, van SEO-proof blogs tot het houden van uitgebreide interviews. Van tekst tot beeld en van video tot audio.

Ondertussen kijk je op kritische wijze mee met content die het creatieve team maakt en review je dit ook. Hierbij hou je altijd de strategie in je achterhoofd, zodat de uitingen van een klant altijd hetzelfde zijn en de contentmarketingdoelstellingen behaald kunnen worden. Tot slot ga je mee naar redactievergaderingen met klanten, waar je de juiste input weet te halen en deze weet te vertalen naar (content)formats en planningen. Kortom: je stuurt aan, je verzamelt, je levert op aan de klant en bent aanspreekpunt.

Een dag in het leven van…
Hoe deze functie wordt ervaren? Onze contentmarketing manager Else heeft het in ieder geval naar haar zin: “Zoveel klanten en zoveel werkzaamheden. Het ene moment heb je een brainstorm voor een nieuw concept en het andere moment voer je een diepte-interview met bijvoorbeeld een hydroloog. En juist dat maakt het zo leuk.”

Over The Post

Bij The Post proberen we dagelijks een waardevolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het vakgebied contentmarketing. Daar hebben we onze eigen beproefde methodiek voor ontwikkeld. Voor veel grote B2B- en B2C-klanten realiseren we strategieën en voeren deze ook uit. Onze kracht zit ‘m in die combinatie van strategie en uitvoering. Vanuit een sterke contentmarketingstrategie werken we aan de productie, creatie en distributie van content. Zodat we publiek voor onze klanten kunnen vinden, binden en activeren.

Wij vragen het volgende:

  • Je hebt een journalistieke of mediagerelateerde opleiding en WO/HBO denk-/werkniveau;
  • Je kunt op kritische wijze content reviewen van tekstschrijvers, filmmakers en vormgevers;
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring in een soortgelijke functie bij een bureau;
  • Je bent ambitieus. The Post heeft grote ambities en daar hebben we ambitieuze mensen voor nodig;
  • Je kunt goed in een team werken, en ook zelfstandig;
  • Je bent ondernemend en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Je bent in staat om projecten aan te jagen;
  • Je bent creatief, accuraat en kwaliteitsgericht;
  • Je bent stressbestendig en houdt het hoofd koel in de hectiek van bureauwerk.

Wie bieden:

  • Marktconform salaris en voorwaarden;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden;
  • Een prettige, informele werksfeer
  • Een uitdagende werkomgeving in een jong bedrijf dat groeit en nieuwe toepassingen verkent.

We ontvangen graag je reactie met korte motivatie en CV naar Yossip de Jong op info@thepost.nl.