Contentmarketing: wat kun je als merk leren van de media?

Contentmarketing: wat kun je als merk leren van de media?
28 september 2015 Jiska Rook

Stappenplan contentmarketing_The Post_mediadenken 6 stappen_The Post_Bureau voor contentmarketing

Het eerste staaltje contentmarketing dateert al van 4200 voor Christus. Er zijn namelijk grotschilderingen gevonden die verdacht veel lijken op een moderne blogpost: ‘6 ways a spear can save you from wild boar,’ en dat dan gepresenteerd als een infographic! Het gaat om een illustratieve weergave van zes manieren om een speer te gebruiken tegen een wild mannetjesvarken.

En ook John Deere, van de tractors, lanceerde in 1895 het zijn tijdschrift ‘The Furrow’ met informatie en tips voor boeren om winstgevender te worden. Maar waar wij marketeers deze dagen het meest van kunnen leren, zijn de media. Zij weten als geen ander hoe je met content je publiek kunt bereiken. Hun product is namelijk content.

Van ‘magazinedenken’ naar ‘mediadenken’
In 2013 publiceerde Carlijn al eens een artikel over het ‘magazinedenken‘. Een zes-stappenplan om te komen tot een contentmarketingstrategie. Dat stappenplan gebruiken we nog steeds, maar wel in een enigszins aangepast jasje. We noemen het: mediadenken. De media weet namelijk als geen ander hoe je publiek kunt binden met content. Hun product is namelijk content. Die metafoor is dan ook heel handig bij contentmarketing.

Meer weten? Lees op Frankwatching de hele blog over mediadenken inclusief het nieuwe 6-stappenplan.

Comments (0)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*