Carlijns Postma is verkozen tot Content Marketing Vrouw van het jaar

Carlijn Postma verkozen tot Content Marketing Vrouw van het jaar
17 november 2017 Jiska Rook

Carlijn Postma is tijdens de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards 2017 verkozen tot Content Marketing Vrouw van het jaar. Volgens de vakjury heeft Carlijn ‘het afgelopen jaar aantoonbaar een voortrekkersrol gespeeld in de ontwikkeling van het vak contentmarketing, en daarmee een niet te missen ambassadeursrol vervuld’.

“Ik ben ontzettend blij en vereerd met deze prijs. Het voelt echt goed om op deze manier de waardering van vakgenoten te krijgen. Ik vind het gaaf dat het vak contentmarketing zich steeds verder ontwikkelt, en zo’n prijs stimuleert alleen maar om hiermee door te gaan”, aldus een enthousiaste Carlijn.

Voorvechter van het vak

Uit het juryrapport: “Carlijn heeft zich het afgelopen jaar als gezicht van haar bureau The Post in Zwolle onvermoeibaar geprofileerd als voorvechter van het vak contentmarketing. Nationaal en internationaal heeft ze met publicaties en veelvuldige optredens laten zien wat haar visie op het vak is. Daarnaast roert ze zich regelmatig in discussie over aspecten en nieuwe visies op het vak. Ze heeft daarmee het afgelopen jaar een stevige bijdrage geleverd aan een vakgebied in ontwikkeling en verdient daarmee de titel Content Marketing Vrouw van het jaar.”

Veel reacties

Carlijn krijgt veel reacties op haar prijs. Via mail en LinkedIn krijgt ze honderden reacties en felicitaties en in De Stentor is ook te lezen dat ze de Award heeft gewonnen.

Nationale en internationale publicaties

Carlijn is ondernemer, schrijver, spreker, visionair en eigenaar van The Post, bureau voor contentmarketing. Ze schreef drie boeken waaronder ‘Contentmarketing in 60 minuten’ (2014) en werkt aan haar vierde boek over haar methodiek Mediadenken, een model voor contentmarketing. Ze schrijft voor vakmedia als op Frankwatching, Marketing TribuneFrank.news. Ook publiceert ze op het internationale vakplatform Content Marketing Institute. In 2014 stond ze op plaats 27 in de lijst van de 200 meest invloedrijke personen op gebied van contentmarketing wereldwijd.

Contentmarketing verder ontwikkelen

Volgens collega’s is Carlijn een ondernemende, inspirerende en creatieve vakvrouw: “Als spreker weet Carlijn mensen te inspireren met nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied. Niet alleen door de kennis te delen, maar vooral door hen praktische handvatten te geven voor concrete toepassingen in de praktijk. Ze is altijd bezig met de ontwikkeling van het nog groeiende vak contentmarketing en heeft het tot haar missie gemaakt om het vak verder te brengen.”

Grand Prix Content Marketing #gpcm17

De Grand Prix Content Marketing is een jaarlijks evenement van Marketing Tribune en Platform Content, waarbij awards worden uitgereikt voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De award voor beste contentmarketingman of -vrouw is nieuw en werd dit jaar voor het eerst uitgereikt.  Voor deze award kon niet worden ingezonden. Nominaties kwamen vanuit de verschillende jury’s en de prijs werd toegekend door het bestuur van de Stichting Grand Prix Content Marketing. Lees ook het interview met haar op Marketing Tribune.

Voor de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing maakten we deze 1-minuut durende compilatie over Carlijn: