Het 3H-model
Bij The Post werken we onder andere met het hero – hub – hygiëne-model. Dat model gaat ervanuit dat je gedurende het jaar drie verschillende soorten content maakt. De grootse en meeslepende producties, de eyecatchers, vormen de hero-content. Die maak je vaak maar een paar keer per jaar. De hub-content, bijvoorbeeld regelmatig terugkerende blogs of podcasts, zorgt voor terugkerende bezoekers. En de hygiëne-content vormt eigenlijk alle basisinformatie: hetgeen waar jouw merk op gevonden wordt. Alles wat je publiek moet en wil weten over je merk.
Fundamentele content
Als je naar het model kijkt, zie je dat het een piramide is. De hygiëne- en de hublaag vormen het fundament waar de rest van de content op gebouwd wordt. Maar, om effe in de bouwmetaforen te blijven, dan is het dus wél belangrijk dat die lagen ook staan als een huis.
En daarom is het dus belangrijk om te investeren in hygiënecontent. Als je dat goed doet, creëer je namelijk een basislaag die altijd relevant blijft voor je publiek. Voor Wavin deden we dat bijvoorbeeld. Naast een aantal prachtige campagnes, maakten we ook praktische installatievideo’s. Die blijven relevant zolang het product verkocht wordt. Eén keer investeren, jarenlang van profiteren!