700.000 euro voor e-commerce regio Zwolle

700.000 euro voor e-commerce regio Zwolle
23 mei 2017 Anke Jansen

De regio Zwolle krijgt een subsidie van 700.000 euro om e-commerce binnen de regio verder te versterken. Deze bijdrage komt uit het Regionaal Investeringsfonds en wordt toegekend door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OC&W). Het initiatief voor de subsidieaanvraag is genomen door het Topcentrum e-commerce, een samenwerkingsverband van 28 bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden, waarvan The Post er één is. “We zien dat deze regio veel te bieden heeft op het gebied van e-commerce en daar dragen we als The Post graag aan bij”, aldus Carlijn Postma.

Topcentrum e-commerce
Onderwijs beter laten aansluiten op de arbeidsmarkt en gezamenlijk zoveel mogelijk mensen blijvend scholen voor banen in de e-commerce, dat zijn doelstellingen van het Topcentrum e-commerce. Daarom ontwikkelt het nieuwe opleidingen en organiseert regelmatig inhoudelijke bijeenkomsten waaronder masterclasses, bedrijfsbezoeken, hackathons, gastcolleges en studentprojecten. De subsidie is voor een periode van vier jaar, wat betekent dat het Topcentrum e-commerce in stroomversnelling de plannen kan uitvoeren. De toekenning stimuleert de samenwerking binnen de sector en heeft het een gunstige invloed op de regio als het gaat om de versterking van de positie als ‘dé e-commerce regio van Nederland’.

Het samenwerkingsverband bestaat uit:
CameraNU, Crowd Media, De Nieuwe Zaak, Deloitte, D-etail, Flynth, Impres, IQ Media, ITPH Academy, Jeroen Beekman, Made by Mouses, Malanico, Mars & More, Motivo, Move4Mobile, Positie 1, Rabobank, RYSST, Seeders, The Post, Tradecast, Travelbags, Van Beek Lederwaren, Vrieling, Webshoplogin, Webstores, Wehkamp, Yourhosting